Dzięki temu projektowi nasi uczniowie otrzymają wiedzę niezbędną do zrozumienia kluczowych kwestii, które stanowią zagrożenie dla nas i przyszłych pokoleń: zmiany klimatu, wyczerpywanie się zasobów, zanieczyszczenie środowiska i nierówności, które z ekonomicznego i społecznego punktu widzenia, charakteryzuje współczesny świat. W szczególności będziemy uczyć naszych uczniów poszanowania przyrody, środowiska miejskiego i innych. Aby osiągnąć ten cel, będziemy badać zrównoważony rozwój z różnych perspektyw.
Jesteśmy głęboko przekonani, że zrównoważony rozwój musi zaczynać się od naszego codziennego życia: od wyborów, których dokonujemy, decydując o tym, co jemy, jak podróżujemy, co kupujemy i co robimy w wolnym czasie. Z tego powodu projekt koncentruje się na zajęciach praktycznych, które będą ściśle związane z codzienną rutyną dzieci: w ten sposób nigdy nie zapomną, że zrównoważone rozwiązanie jest często dostępne i prawdopodobnie warto je zbadać. Dzięki takim zajęciom zachęcimy naszych uczniów do poszukiwania piękna i tworzenia piękna wokół siebie, a w szczególności w szkole, w parkach przyrody / ogrodach publicznych, w kontekście miejskim, do którego należą, w zabytkowych budynkach. Odkryją, zachowają i docenią te tradycje z przeszłości, które z natury promują zrównoważony styl życia. Coraz więcej naszych uczniów będziemy angażować w dyscypliny STEAM, ponieważ wiemy, że to pokolenie będzie potrzebowało określonych kompetencji, aby sprostać wyzwaniom przyszłości. Poprawimy umiejętności cyfrowe naszych uczniów, aby nauczyli się produkować i komunikować się na wiele różnych sposobów. Zaproponujemy również naszym dzieciom wizyty na miejscu, dzięki którym zdobędą bezpośrednie doświadczenie w zakresie tego, czego się uczą, a także sesje CLIL, które będą bardzo ważne dla poprawy umiejętności językowych.
Nasze dzieci poznają wiele środków i stylów komunikacji: będą tworzyć filmy dokumentalne, piosenki i wiersze, książki z obrazkami, przewodniki, scenariusze kodowania, kreskówki, artykuły z czasopism, książkę kucharską. Będą wspólnie pracować nad produkcją dzieł sztuki, zabawek i ogrodem warzywnym. Będą pracować nad centrum zrównoważonego rozwoju we własnej społeczności.
Zaangażowane zostaną stowarzyszenia działające w sektorze zrównoważonego rozwoju i dziedzictwa, aby dać uczniom szerszą perspektywę na tematy projektu. Lokalna społeczność będzie również aktywnie zaangażowana poprzez serię wydarzeń zgodnie z ustalonym kalendarzem z kluczowymi datami, takimi jak Światowy Dzień Efektywności Energetycznej, Dzień Ziemi i Dzień Erasmusa.
Będziemy korzystać z mediów społecznościowych, takich jak Instagram, telewizja i radio, aby rozpowszechniać nasz projekt, a na stronie internetowej naszej szkoły poświęcimy określony obszar Erasmusowi, tak aby każdy w naszych społecznościach miał bezpośredni dostęp do materiałów powstałych w ramach tego doświadczenia.
STRONA INTERNETOWA PROJEKTU “WHAT A WONDERFUL WORLD”
Podczas pierwszych prac nad projektem udało nam się stworzyć stronę internetową projektu:
https://sites.google.com/stanziale.org/what-a-wonderful-world/home-page
Jesteśmy świadomi, że strona jest tworzona w języku angielskim, ale to nasz projektowy język komunikacji.
Dodatkowo zachęcamy do zapoznania się z profilem projektu na INSTAGRAMIE